Isnin, 11 Januari 2010

Meniggalkan 2009 ..

First Of ALL..Assalamualaikum n hepi new year to everyone n who r always baca blog aku yg agak tipis isinya..tp i'll try the best utk menjadikan ianya blog yg terbaik..Untuk tahun baru azam baru..aku nak jadi lebih kreatif dalam menjana ilmu dan menjana $...hehe of coz semua org nak berjaya dalam hidup (poyonya aku..)
For the first artikel untuk tahun ni aku akan buat blog aku supaya lebih dikenali dgn minda yg keratif..gila-gila n yang pastinya boleh bawa manfaat kepada smua orang..Pengalaman 2009 menjadi pengajaran serta menjadi ingatan utk aku..bernama pu3 cekak..

2009arghh..mcm xmau ingat ja kenangan 2009 tp nak jugak ingat.sama seperti org lain.suka duka tahun 2009 menjadi kenangan dalam hidup aku.cuma aku belum matang atau aku sendiri yang xmahu mematangkan diri aku untuk hadapi segala kenyataan pada 2009.apapun biarlah menjadi iktibar dalam diri aku..ini adalah tarikh yg paling aku ingat di waktu 2009...

Februari
cuba untuk menjadikan saat yang paling bahagia namun masih kecundang..
mungkin aku yg terlalu opitimis atau terlalu mengharap pada sebuah percintaan..(karat sgt laa..)

March
aku dapat ranking yg ke 11 dari 56 peserta..bowling Puspanita Negeri..xpernah2 pun dapat ranking mcm tu..


April

Aku dilantik menjadi pengerusi biro Sosial & Kebudayaan PUSPANITA DAERAH TIMUR LAUT
Menjadikan aku lebih tekun dalam menjalannkan tanggungjawab.Tp disbalik tabirnya musibah yang aku terima..jam 6.30 ptg aku terpkasa stayback di opice.Menangis terdsedu2..kena naya..oleh manusia yg xdak perasaan langsung..maka bg aku HAK ALLAH UTK MEMBALAS PERBUATANNYA..

Jun
Aku mendapat temuduga lagi jawatan PT (P/O N17) Faderal last2 dapat calon simpanan.apadaa frust lagii...

Julai
menjadi sejarah yang paling bahagia.walaupun aku rasa agak kekurangan..

Memenangi tenpin bowling tempat kedua Umno Bahagian Jelutong..ini adalah saat paling bahagia sbb dapat Rm300..wahh lagi semangat...nak masuk trnemnt lepas nie..

sebulan yang agak hampir degan festival teater..(xingat tarikh)
merupakan hari yang paling kecewa kerana aku dipersalahkan..aku salah aku akui..tp hanya sedikit kesilapan.namun ada disebalik cerita..biarlah ia menjadi pengajaran buat aku..jgn mudah percaya..

aku dapat tahu..kawan baik aku membuka pekung kerahsiaan peribadi aku.arhh stress gillaa..apa yg mampu buat..aku menangis jaa. xsangka ada gak kwn mcm tu..huhuhu..xper aku masih sabar sbb aku still anggap dia sahabat aku (boleh ke anggap mcm tu?)pengajaran lepas ni jgn ceta apa2 dah kat dia..huhu


September..
Mula rasa naik muak dgn kerja sbb aku sll dipersalahkan..sakit hati sgt....Emosi sangat terganggu..

Oktober..
Pegi kusus.kalau nak ikut thn ni bnyk aku gi kusus tp sbb kenapa aku ingt sgt bulan ni gi kusus sbb aku xsukaa gi kusus kat Instun,sbb amat memboringkan..tp kali ni xboring sebab instun dah ada Tv n Astro..yeahaaa..caya la..


November..

aku mula menngenali dia.dia.dia..aku jadi alpa.alpa alpa dan alpa..aku sudah gila

Disember..
Jiwa kacau..kerana dia..dia.dia..aku makin kreatif.aku makin minat pada seni aku.silat,tari,teater(ops teater)...bleh caya ka?

aT the ENd..AKU MOHON agar 2010 Menjadi kekuatan pada aku untuk terus berusaha menjadi seorang yang lebih baik,baik...dan seterusnya cukuplah sekadar baik...kerana pengharapan yang tinggi akan membawa kekuciwaan buat aku..oh tidakkkkkkkkk..

Inilah lambaian terakhir...dari aku pu3cekak.chaiyok to 2010!!!

3 ulasan:

Pegawai Khalwat berkata...

Jahat betoi dia tu, dok buat hang alpa.

Kalau buat hang gila tak pa.

puteri_cekak berkata...

ishh2..hg tak bek slhkan dia tau.hg xtau dia sapa noo

Nyda Zamani berkata...

uishh..banyaknya cita dia..bleh korek2 ni..haha~