Selasa, 28 Februari 2012

Tempoh Aku Jatuh Cinta..

Lagi-lagi pasal cinta,terdetik kat hati aku nak luahkan apa saja yang tersirat dan tersurat dalam benakku sekarang ini,bukan niat nak mengaibkan sapa-sapa ataupun nak rasa bangga dengan diri sendiri.Nauzubillah...sesungguhnya aku sentiasa memohon diberi perlindungan dari yang Esa...
YA Rahman Ya Rahim,sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang buruk itu sememangnya kelemahan diri aku sendiri.
Ya Rabbul Izzati,cinta yang agung...
Aku masih lagi meragui cinta yang hadir dalam diri aku sekarang,tapi secara jujurnya selama aku hidup di saat ini, maka terdetiklaha 'CINTA' yang datang tiap kali pada aku adalah cinta kerana ALLAH S.W.T,sebab aku baru tersedar dari hantukan diri aku sendiri bahawa apa yang ada dalam diri kita,istimewanya kita,bahagianya kita,nikmatnya kita adalah semuanya dari ALLAH S.W.T....

Kegagalan aku yang terjadi pada tarikh keramat 14.9.2011 adalah saat paling hitam yang agak sukar aku lupakan,disaat itu,dunia seakan gelap buat aku,airmata tak henti mengalir selama 126 hari,dan di saat 126 hari itu la,hati aku terguris dek paradoks dengan sifat manusia yang bertulang belakangkan konflik yang tandus..aku bermula dengan langkah yang agak sukar ..aku hanya manusia biasa yang tak pernah lari dalam melakukan kesilapan..aku sedar ,aku bukanlah terbaik tapi seadanya aku selalu dan terus cuba untuk menjadikan yang terbaik ...tapi bila aku sedikit alpa,sedikit cuai,maka kehidupan aku hilang sekelip mata..segalanya musnah..segalanya hancur buat aku..dan disaat itu maka bermulalah kehidupan aku yang baru..

Tanggal malam tahun baru,SUBAHANALLAH Allah s.w.t Sedang menguji aku, tangisan aku adalah di waktu malam yang sunyi,
Disaat aku kehilangan segalanya hanya pada ALLAH S.W.T tempat aku mengadu,setiap malam dahi ini x henti-henti mencium tikar sejadah dengan tagisan taubat tangisan seorang hamba yang terlalu takut untuk hidup bersendirian..

Pada malam tersebut terungkai la segala cerita yang sebenar siapa DIA sebenarnya...
SUBAHANALLAH CINTA ALLAH LEBIH AGUNG PADA HAMBANYA...Sejak pada malam tahun baru tersebut segala rahsia yang aku tak pernah tahu ALLAH telah tunjukkan aku apa yang sebenar.dan di saat itu,hati yang goyah ini terus menjadi utuh,..kembali aku sujud syukur pada ALLAH S.W.T kerana DIA telah merancang perkara yang terbaik untuk aku..dan aku mula Redha apa yang jadi pasti ada hikmahnya..Ikhlas menerima kehidupan aku..
Saat itu,aku terus berdoa Cinta aku ini hanya kerana ALLAH S.W.T,biar hati ku sakit,biar hatiku pedih,biar aku terpaksa menanggung kesusahan namun aku tak sanggup jauh dengan Rahmat dan Kasih Sayang Allah S.W.T.Kerana dia yang layak memberi pimjaman Cinta pada aku dan kebahagiaan buat aku di dunia dan akhirat...
Hari ini ,saat ini Aku dalam keadaan tenang,walaupun secara zahirya yang dapat dilihat dimata masayarakat tentang aku dan banyak persepsi yang mereka letakkan siapa aku ,aku dah tak peduli,semakin hari semakin tabah terutama bila Putera Kecilku dah bijak dalam membaca doa makan dan membaca Ibu Surah Al-Quran iaitu Fatihah..Tahniah anak ummi..moga satu hari anak aku menjadi insan yang terpilih dan sentiasa dalam rahmat ALLAH S.W.T..
Aku mula terdetik untuk mencintai seseorang,mungkin adalah kerana cinta dia pada ALLAH S.W.T yang aku hanya dapat lihat dari zahirnya,tapi perasaan takut untuk terus rasa sayang kembali ,rasa cinta kembali,rasa rindu kembali masih bermain-main dalam pemikiran aku...
Ya ALLAH Tuhan Yang Agung...aku terlalu takut dengan perasaan ini disaat ini,dalam rahmatmu,dala kasih sayang mu,aku sentiasa bermohon agar CINTA ini tidak leibh dari aku mencintai mu Ya ALLAH...Satukan aku dengannya dalam redhamu,dalam kasih sayang mu,jika dia benar untuk aku,andaianya dia bukan untuk aku maka jauhkan perasaan ini agar hati ini tidak goyah bila tidak dapat memilikinya....Kerana AKU yakin CINTA aku ni hanya pimajaman sementara....

Wallahu 'alam..
Luahan Kasih seorang hamba
Aku dah mula bangkit...

Tiada ulasan: